Customer support specialist

Enschede
Production & Supply chain
Medior
Solliciteer direct

Ben jij klantgericht, empathisch en commercieel ingesteld? Vind je het gaaf om met een flinke dosis overtuigingskracht en ondernemerschap bij te dragen aan de customer experience van onze klanten? Dan zou jij ons zeker kunnen versterken in het supply chain team binnen Demcon production. 

Demcon production staat vanuit haar rol als contract manufacturer (dienstverlenend) in rechtstreeks contact met haar klanten en opereert als zelfstandige BV binnen de Demcon group. De ambities zijn groot daar waar we als Demcon production de volgende stap willen maken in de verdere professionalisering van onze activiteiten.  

Je bent onderdeel van het supply chain team binnen Demcon production. Het team bestaat uit customer support, master/production planning, inkoop, supply chain engineering en warehousing/ shipping.

Over Demcon

Onze bedrijven onderscheiden zich elk op eigen terrein met unieke expertises en skills. Daarmee helpen ze opdrachtgevers om beter te presteren en meer te bereiken. Vanuit een passie voor technologie kunnen onze bedrijven krachten bundelen. Door kennis te delen en samen te werken maken we meer maatschappelijke impact. Demcon production is partner voor pre-productie en (serie-)productie van complexe systemen en innovatieve producten. 

Wat ga je doen?

Als customer support specialist, ben je verantwoordelijk voor het zo optimaal mogelijk bedienen van je klantportfolio. Het is jouw missie om hen, middels onze producten en services, te helpen met het realiseren van hun doelen. Je bent een belangrijke schakel in de realisatie van onze leveringen en services aan onze klanten op zowel tactisch als operationeel niveau. Je weet wat er speelt bij de klant en vertaalt iedere uitdaging naar een positieve ‘experience’ voor de klant, met als doel de klanttevredenheid te verhogen en escalaties te voorkomen.  

In deze functie ben jij diegene die proactief zorgt voor het monitoren van de operationele performance van een vast klantportfolio. Denk hierbij aan logistieke en kwalitatieve KPI’s van leveringen en service maar ook de forecast en contractuele afspraken. 

Daarnaast is je focus het opvolgen van de klantorders. Dit betreft de afhandeling van aanvragen van onze klanten voor producten en diensten waarbij je rekening houdt met de gemaakte contractuele afspraken. Ook het aansturen van het verzendproces, inclusief het verzorgen van de bijbehorende documentatie, behoort tot je taken. 

Je vormt in deze rol een uiterst belangrijke schakel tussen klant, programmamanagement, masterplanning en warehouse. Je bent voor onze klanten het single point of contact.

Samen met het team zorgen we voor een juiste verdeling van werkzaamheden, zodat we het totale klantenportfolio optimaal mogelijk bedienen. 

Wat breng je mee?

  • Hbo werk- en denkniveau en een commerciële economische afgeronde opleiding; 
  • Opleidingen/cursussen richting commercieel (zoals NIMA-A) is een pre;
  • Enkele jaren werkervaring in een commerciële omgeving;
  • Goede communicatieve vaardigheden, beheersing van de Nederlandse en Engelste taal in woord en geschrift;
  • Creatief en goed in de samenwerking, zowel intern als extern;
  • Empatisch en een groot aanpassingsvermogen;
  • Gestructureerd, procesgericht en in staat prioriteiten te stellen;
  • Persoonlijk leiderschap en de ambitie om de verwachtingen van de klant te overtreffen. 

Wat bieden we jou?

Bij Demcon hechten we waarde aan een fijne werkplek. Zo hebben we lekkere koffie en ligt er wekelijks gratis vers fruit voor je klaar. Ook is er veel persoonlijke aandacht en ontmoedigen we overwerk omdat we weten hoe belangrijk thuis is.

Verder kan je rekenen op onder andere:

  • Een goed, marktconform salaris;
  • 40 vrije dagen en 8% vakantietoeslag;
  • Een goede pensioenregeling bij PME;
  • De mogelijkheid om opleidingen en cursussen te volgen via de Demcon Academy waarmee jij jouw kennis verder kunt ontwikkelen;
  • Een laptop en telefoon van het werk;
  • Fietsplan;
  • Actieve personeelsvereniging (maandelijkse activiteiten zoals borrels en een jaarlijks Demcon weekend) en jaarlijkse sportevenementen.

Heb je nog vragen over deze functie?

Heb je nog vragen over deze functie? We staan je graag te woord. Bel naar Mirjam Oonk (manager supply chain) of Laure Barts (HR business partner) via 088 – 115 2000.

Hebben wij jouw interesse gewekt voor de functie van customer support specialist? Dan zien we jouw cv graag tegemoet. Solliciteren kan via de  sollicitatieknop.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

"samen ambitieuze uitdagingen tot een succes brengen."